Body Mission 28 Days

januari 25, 2021 NewNew

♡♡♡

Body Mission 28 Days 

Heb jij er soms ook mee te maken, die haat-liefde relatie met jouw lichaam? Zo van: de ene keer kijk je tevreden in de spiegel, en de andere keer zou je bijna onpasselijk worden of heb je van alles en nog wat aan te merken...

Ik ga eerlijk zijn, heb wel vaker eens een dipje als het om mijn lichaam gaat. En dit is niet sinds gisteren. De ene dag gaat al wat beter dan de andere. Maar ik denk niet dat je zo maar in één stap van je lichaam kunt gaan houden. Voor mij is het in elk geval een proces waar ik doorheen moet en het lukt mij soms nog steeds niet! Heb jij ook geprobeerd om positief te zijn over je lichaam terwijl je er gewoon vaak niet 'happy' mee bent? Het gaat hem eigenlijk niet om welk maatje van broek je hebt maar het zelfbeeld van jezelf.

Ja, volgens de maatschappij kent iedere tijd en leeftijd wel een bepaald beeld waar een vrouw aan moe(s)t voldoen. Althans, zo voelt dat toch voor mij. En in de (anti-)dieetwereld hebben ze het zo vaak over 'Body Positivity'. Omarm je lichaam, echte vrouwen hebben rondingen, ieder lichaam is summer proof, we zijn namelijk allemaal anders en dat mogen we vieren. Het zijn zo maar wat positieve quotes die je op het internet kan vinden. En tja, 'Body Positivity'... daar zeg je nu wat. Hoe goed ik ook mijn best doe, ik zie en voel dit niet bij mijn eigen lichaam. Is het niet je lichaam, dan is het je haar dat niet goed zit, of die ene rimpel die ineens opvalt en dan is het weer één of andere outfit die niet goed zit... En laat ons eerlijk zijn, vaak heeft dit eigenlijk niks met gewicht te maken, het verschilt gewoon van dag tot dag. Iedereen heeft hier wel eens last van zeker?

Weet je trouwens dat je lichaam als vrouw iedere maand 4 fases doormaakt? Afhankelijk van de fase waar je inzit, stijgt of daalt je hormoon niveau en dat heeft een effect op je gemoed en je energieniveau. Ik kan er een boek over schrijven!


Fase 1: Menstruatie fase (4-6 dagen): je zult je wat chagrijnig en kwetsbaar voelen in deze periode

Fase 2: Folliculaire fase (6-10 dagen): je voelt een energie boost. Gebruik deze energie. Ga uit of plan jouw meetings en kom onder de mensen

Fase 3: Ovulatiefase (2-3 dagen): je zintuigen staan op scherp en hebt in die fase, je voelt je goed en je hebt ook meer energie

Fase 4: Luteale fase (10-14 dagen): je drijft nog steeds op de hormonen en het kan ook een moment zijn dat je gaat troost-eten. Let dus op en zorg goed voor je lichaam

Jarenlang probeerde ik een eeuwigdurende staat van goed voelen te bereiken en in stand te houden, niet wetende wat voor een onrealistische toestand ik probeerde te bereiken.

Dan kwam er die fameuze lockdown vorig jaar. Ik dacht van nu dat ik in mijn kot niet uitkan, is’t HET moment om aan mijn lichaam te werken... Dus met alle goede moed en motivatie gedurende 3 maanden elke dag gesport, en wat deed het goed om daarna voldaan op de bank te ploffen. Bovendien had ik mijzelf een gezond eetpatroon opgelegd, en ben ook meer water gaan drinken. Zag het volledig zitten! Maar ben namelijk niet gezegend met een snel metabolisme waar calorieën & vetten zo maar verdwijnen. De energie en uithouding gingen terug beter en dat is duidelijk wel een positief punt, want als je sport, voel je je gewoon gezonder en energieker. Maar dan die boosdoener: de fameuze weegschaal en de domper zelfst! Wat een teleurstelling...

Eind juni heb ik na veel wikken en wegen een vetbevriezing-cryolipolyse laten doen. Zo veel mensen zijn hierbij goed geholpen. Bij mij weer geen resultaat buiten veel blauwe plekken. Maar ik geef in elk geval niet op en mijn zoektocht gaat dus nog steeds verder. Wel ben ik gestopt met vergelijken. Er zal altijd wel iemand dunner, gespierder en fitter zijn.

Ik leg de focus nu niet meer op de kilo's en mijn weegschaal. Heb gewoon een broek hangen die een maatje kleiner is en deze is nu mijn goal setting. Geen calorieën of punten gaan tellen. Een goede start begint ook met discipline en duidelijkheid. Ik denk dat ik bij mijn vorige initiatieven gewoon te snel resultaat wou en veel te veel gefocust was op het verliezen van die kilo’s. De discipline was er wel, maar de duidelijkheid ontbrak. Te snel willen gaan is zeker ook niet de juiste aanpak bij gewichtsverlies.

 

Samen met LR ben ik vorige week de Body mission 28 days gestart. Nog nooit van gehoord? Hieronder leg ik snel even uit wat deze 28 dagen challenge eigenlijk is.

Wat het eigenlijk het inhoudt is dat je 28 dagen gaat werken aan je eetpatroon en je lichaam. Met het LR volg je een duidelijk schema helemaal afgestemd op jouw wensen en motivatie. De 28 dagen challenge is echt te doen, ook voor emotionele eters die het moeilijk hebben om een dieet te volgen. Want de Body Mission is uiteindelijk niet echt een dieet, eerder een manier om je gezondheid en fitheid te pushen en je gewicht onder controle te houden, of gewoon af te vallen zonder het vervelende jojo effect. Iedereen kan dit programma volgen, leuk toch?

♡♡♡

Shakes Muesli en soepen

Wat ga je eigenlijk doen? Je gaat 2 maaltijden gaan vervangen  met een lekkere soep, shake of muesli. De shakes zijn geen proteïne shakes maar caloriearme maaltijdvervangers. Geef ook eens jouw persoonlijke touch aan je maaltijd door bijv. de shakes aan te vullen met wat vers fruit of aan je soep wat caloriearme groentjes toe te voegen. Na de 28 dagen ga je gewoon door met je gezonde leefstijl en kan je de shakes opzij zetten. Wil je ze doorgebruiken, ook goed. Alle Body Mission producten kunnen trouwens ook apart bijbesteld worden.

De shakes bestaan in 4 smaken: vanille, latte Macchiato, creamy chocolade en banaan-aardbei. Je kiest zelf jouw voorkeur.  Zelf heb ik gekozen voor de chocolade & banaan-aardbei. De crèmige FiguActive Shakes zijn snel en makkelijk te maken en zijn super lekker met melk, rijstmelk, sojamelk, amandelmelk, havermelk of kokosmelk.

Tip!: Ik doe er 's morgens een schepje collageenpoeder bij. (Lucovitaal - Super Collageen)

Muesli

De knapperige FiguActive Flakes zijn een lekkere afwisseling. Deze muesli-achtige is een vervangmaaltijd met waardevolle granen en fruitige stukjes cranberry. Heerlijk als ontbijt met yoghurt en een snuifje kaneel. Bij het body mission pakket krijg je ook een handige dosering shaker.

Tip!: Je kan er ook een ontbijtshake van maken omdat de Bodymission havermout is fijngemalen. Bijv: 1/2 banaan, 1/2 schepje (12,5 gram) Shake poeder (vanille of banaan-aarbei), 20 gram havermout,175 ml amandelmelk of melk naar keuze, glas/beker met een inhoud van +/- 350 ml.

Soepen

Ook bij de soepen kan je kiezen uit 3 smaken: Indische Currysoep, tomatensoep of aardappelsoep.
Ik ben ze alle drie aan het uitproberen. De aardappelsoep is in het algemeen de meest populaire maar ik geef de voorkeur aan de Currysoep & tomatensoep. Een lekkere warme vervangmaaltijd, die je met verse groentjes en kruiden kan verfijnen.

Tip!: Zorg ervoor dat je wat je extra vitamines inneemt, omdat dit bij een caloriearm dieet echt wel noodzakelijk is. (Bijv: LR Pro-balance tabletten (zit in je pakket) en de LR Super Omega 3 capsules, 's avonds voor het slapengaan Lucovitaal Magnesium 400 one a Day)

Herbal Fasting kuidenthee

Om je metabolisme te stimuleren (en ook omdat het gezond is) moet je genoeg vocht binnen krijgen, dus meer drinken. Je mag tot 2.5 liter water of ongezoete thee drinken per dag. Bij het complete 28 Days Body Mission pakket zit ook deze Herbal Fasting kruidenthee om calorievrij jouw dorst te lessen en ook aan te raden voor mensen die last hebben van het vasthouden van vocht.

Opgelet!: Kies je voor een andere thee ook goed, maar verwar de afslankthee niet met een Herbal thee! Afslankthee bevat laxatieve eigenschappen en kan je darmflora serieus verstoren wat tot chronische darmproblemen kan leiden.

Repen

laat ons eerlijk zijn, het moeilijkste bij het op jouw lijntje letten is toch wel de snoepkast te negeren. Ik ben echt een emotionele eter en had vooral schrik om dagelijks honger te hebben! Daar word ik dan nog eens zo chagrijnig van ook! Maar het beste aan deze challenge, zijn toch wel de weight control repen. Die zijn echt mega lekker en geloof mij en je zin naar andere ongezonde varianten zijn meteen vergeten. De repen vullen goed en zijn laag in calorieën, en bevatten een evenwichtige voorziening van alle belangrijke voedingsstoffen. Deze repen zijn ook ontzettend praktisch voor onderweg. Ik geef ze zelfs mee als tussendoortje op school! Hier kan je ook kiezen tussen 3 varianten: Aardbei-Yoghurt, Crunchy Caramel en Nougat.

Protein Power Vanille (vegan & dierproefvrij)

Veel mensen erkennen dit: eentonig eten tijdens het dieet. Jammer genoeg verdwijnen zo de vetkussentjes niet, maar wel belangrijke spiermassa. Daarom is de LR Protein Power een vast onderdeel van de LR LIFETAKT 28 dagen Body Mission (inbegrepen in het pakket) en samengesteld door voedingsexperten. De Protein Power Drink bevat magnesium en vitamine B6 en geeft je lichaam veel waardevolle proteïnen (=zuivere eiwitten) uit vijf verschillende eiwitcomponenten. Door deze hoogwaardige combinatie van belangrijke aminozuren is deze drank enorm effectief en ondersteunt de vetverbranding. (*)

(*) Wetenschappelijk getest en bevestigd door EFSA (European Food Safety Authority – Europese Autoriteit voor Voedingsveiligheid)

Tip!: Maak je spieren blij met eiwitten voor het slapengaan! Drink deze drinkpoeder voordat je in je bed duikt. Meng 1 afgestreken lepel (12,5g poeder) in 125ml magere melk en voeg het poeder van een capsule Lucovitaal Magnesium 400 One a Day toe.

Tip van de dag!

Een betere stofwisseling/metabolisme nodig? De LR Aloë Vera drinking gel wordt al zo lang gewaardeerd door zijn unieke samenstelling aan voedingsstoffen en het stimuleert bovendien je energiestofwisseling. De drinking gels zijn aangenaam zoet en toch SUIKERVRIJ. Dus een ideale aanvulling voor wie op zijn figuur let. (Ze bevatten 98% Aloe Vera Gel en Vitamine C)

 

Toch nog honger? Vul je dagelijkse voeding aan met een hoog voedingsvezelgehalte. Het geeft je een verzadigd gevoel. Het chroom in de LR Fiber Boost met koffie-chocoladesmaak draagt bij tot de regulering van je bloedsuikerspiegel. Dat verhindert de honger. Met dit drankje vol voedingsvezels ga je in tegen de goesting naar zoetigheid. Ideaal als  aanvulling bij jouw dieet of bij een bewuste- & gezonde leefstijl.

Met het Body Mission programma kan je je persoonlijke vooruitgang gemakkelijk opvolgen. Elke dag noteer je je gewicht zodat je op het einde van je 28 dagen een mooi overzicht ziet. En vooral, het is op die manier ook zeer motiverend om vol te houden.
Gebrek aan inspiratie voor recepten? Geen probleem! Je kan kiezen uit gevarieerde recepten en bovendien elke dag een nieuwe fitnessvideo om je fitter te voelen of te worden. Voilà, dit is dus wat mij en misschien ook jou de komende 28 dagen te wachten staat!

Body Mission 28 Days

 

Gaat 2021 het jaar worden waarin jij echt happy gaat worden met jezelf? Als ik het kan, kan jij het zeker ook! Voel je dat je na het lezen van deze blog ook aan de slag wil gaan, neem dan gerust contact met mij op.

Lieve groetjes, NewNew